Tuesday 11 December 2012

Allah Bagi Apa Yang Kita Perlukan Bukan Apa Yang Kita Mahukan



Assalamualaikum.....

'FAMILY HOLIDAY'......seriously aku nak sangat percutian dengan keluarga....yang ad dalam percutian tu nnti, ayah aku, mak aku, kak aku, adik aku n aku....percutian tu aku bagi nama 'ALMOST IMPOSSIBLE' hahaha.. aku jeles gak kadang2 tengok family orang len duk hangout sama2 xpun dengar berita member2 ak yg p bercuti dngn family....serious aku JELES ...!! Last aku cuti ngn family aku pown ak dah xingat....dalam darjah 3-5 kowt...skunk nieh I almost 20.... lebih kuqang 10taun dah r kiqa... nie smua sbb PENCERAIAN.... Kadang2 terlintas gak dlm fkiran aku, awt la aku dilahirkan dalam keluarga cmnieh...jawapan yg aku bleyh bg cuma 'Allah dah tentukan'.. tapi kenapa 'AKU'..... knapa bukan oqang len..... bila ak muhasabah blk...istighfar banyk2 akhirnya aku dapat jawapan yg buatkan aku qasa special daqi oqang len.... Allah syg aku...yes.. ALLAH LOVE ME..... why?? sbb dngn cubaan n dugaan tu lah yg akan membuatkan aku sabar dan selalu ingat Allah..... N apabila seseorang hamba itu bersabar dan sentiasa mengingati Allah dalam setiap dugaan yg dihadapinya, maka ganjarannya adalah pahala....mungkin kalau aku hidup senang, aku xkan ingat Allah..so aku bersyukur dengan keadaan aku skunk nie yang membuatkan aku ingat Allah... mungkin kebahgiaan rumahtngga bukan milik aku untuk kali nie... tapi INSYAALLAH aku akan pastikan kebahgiaan rumahtngga tu hadir dalam keluarga aku nnti..cuma bezanya AKU JADI BAPAK la.........!!! n suami... hahaha .. ISTERI ??? tnggu kad kawen aku nnti kewh.. haha





No comments:

Post a Comment